Wat een geluk

Nele Bauwens

Cabaretière Nele Bauwens brengt haar tweede solovoorstelling ‘Wat een geluk’. Ze gunt ons een blik in haar hoofd met een mooie en verrassende mix van geestige, soms absurde maar ook herkenbaar rake vertellingen. En van humor, muziek, ontroering en actie.

Met nostalgisch gemoed blikt Nele Bauwens in ‘Wat een geluk’ terug op haar eerste liefde Ronnie De Sven. Met vuur vertelt ze over haar huidige levensgezel Pièrre. Over zijn glutenallergie en over ’t zat beddeke. Met lichte ergernis heeft ze het over de maandelijks verplichte spaghetti-avonden. En over haar meedogenloze vriendinnen. Die nu allen 2 baby’s op de armen dragen. En luidkeels meezingen met ‘Oya Lélé’ alsof het hun nieuwe levenslied is.

Nele stelt zich luidop vragen, speelt complexloos haar charmes uit en gunt je een blik in haar hart. Met als compagnon de route haar vertrouwde Wurlitzer piano. En een nieuwe reeks zelfgeschreven liedjes en verrassende covers. Reken alvast op een hilarische versie van Paul Severs.

Credits
Tekst en spel: Nele Bauwens
Grote dank aan: Els Dottermans - Fleur Hendriks - Frank Mercelis - Randall Casaer - Renaat Van Hee Sophie Arras - Willy Bauwens - Wim Helsen - Vital Baeken

‘Wat een geluk’, de tweede solovoorstelling van Nele Bauwens.
Verwacht volbloed cabaret, heerlijk verteld, knap geacteerd en voortreffelijk gezongen

Over Nele
Nele Bauwens is afkomstig uit het Pajottenland. Op zeventienjarige leeftijd trok ze naar Antwerpen voor een opleiding bij Studio Herman Teirlinck en daar is ze tot op de dag van vandaag blijven plakken.

Ondanks haar bloeiende carrière als actrice, bleef de muzikale kriebel jeuken. Bauwens werd vaste zangeres bij de mamboband El Tattoo del Tigre en maakte samen met Karlijn Sileghem en Tine Embrechts deel uit van de meidengroep Hormonia. Tegelijkertijd bleef ze op de planken staan als actrice en werd ze Vlaanderens sweetheart dankzij vaste rollen in Zone Stad en Spoed. In 2014 ging Nele solo met 'Ik moet beter luisteren'. Rake teksten, grappige observaties, de nodige zelfspot en intieme liedjes op Wurlitzer piano zorgden voor een succesvol solodebuut. Dit debuut bezorgde haar een plaats in de finaleweek van het Leids Cabaret Festival.


In de pers

“Met de doordachte combinatie van liedjes en sketches hoort ze eerder thuis in de Nederlandse cabarettraditie. Maar dan met een onmiskenbaar Vlaamse voedingsbodem.” HET NIEUWSBLAD ★★★★

“De liedjes ontsporen, de romantiek blijkt bedrieglijk. Bauwens speelt met taal en muziek. Ze zingt, brult, huilt, fluistert en doet denken aan Kommil Foo.” DE STANDAARD ★★★½

“Hilarische anekdotes en goed gevonden moppen. En wat is Nele een goeie zangeres!” URBANUS


speeldata 2019-2020